کارگاه طراحی (طراحی فیگور) 1 تاریخ : پنجشنبه، 14 مهر ماه ، 1390
موضوع : آموزش هنری


کارگاه طراحی (طراحی فیگور) 1

دوستان خوبم تصمیم گرفتم یه کارگاه طراحی مجازی به موازات کلاس های کارگاه طراحی  دانشگاه (البته به کمک شما عزیزان)برای اطلاع رسانی بهتر و پیشرفت همه دوستان  که امیدوارم  مفید واقع بشه راه اندازی کنم .....

برای شروع طبق برنامه استاد عزیز  خانم مسائلی و مباحث پیرامون طراحی فیگور مطرح شده در کلاس توسط استاد ، بنده ضمن منعکس کردن بیانات استاد  یکسری نکات تکمیلی همراه با عکس اضافه نموده ام تا ضمن یاد آوری کمکی به درک بهتر مباحث بشود

بقچه

ادامه کارگاه آموزشی  ......(ادامه مطلب)

 



 

اصول اولیه طراحی فیگور

1 - نحوه نگاه کردن ، مدل را بصورت کلی بدور از جزئیات دیدن و دریافت حرکت کلی بدن و نشان دادن آن بصورت خطوط ساده

بقچه

 

2- ساده کردن فرم ( حرکت از کل به جز) یا همان ساده کشی

بقچه

در شکل زیر ساده کشی فیگور های دست آمده

بقچه

3 - دقت در تناسب اندام فیگور

بقچهبقچه

 

4 - استفاده از خطوط مختلف و رعایت تنوع کیفیت خط

بقچه

5 - حرکت از کمرنگ به پررنگ

بقچه

6 - دقت در نقاط تاکید بدن و پیدا کردن حرکت اصلی در بدن

بقچه

 

7 - دقت در نمایش حالت بدن و نشان دادن ایستائی بدن (ثبات)

بقچه

8 - شناخت اسکلت و ماهیچه ها و فرم اجزاء بدن و شناخت علمی از آناتومی بدن

بقچهبقچه

9 -  شناخت زاویه نور جهت عمق نمایی و بیان

بقچه

10 - دقت به اندازه فیگور نسبت به کادر صفحه و ترکیب بندی

بقچه

11 - تنوع خاکستری سایه ها و ایجاد کنتراست

در شکل زیر یک کار با چند نوع تکنیک و سایه زنی کار شده که در بیان فیگور تاثیر گذار بوده

بقچه

12 - دقت در نقاط فشار و تاکید بدن ( وزن بدن)

13 - حرکت از داخل به خارج

دوستان امیدوارم  خوشتون اومده باشه و بهره برده باشید ، با نظرات خود ما رو خوشحال کنید

باز هم از استاد عزیز خانم مسائلی تشکر نموده  با امید به اینکه در کامل کردن آموزش های کارگاه مجازی بقچه ما را یاری کنند(انشالله)    مهدی لطیفی

 


بقچه طراحی فیگور انسان بدن هنر عتیق گرافیک آموزش آناتومی بدن عتیق



منبع این مقاله : boghcheh بقچه
http://www.boghcheh.com

آدرس این مطلب :
http://www.boghcheh.com/modules.php?name=News&file=article&sid=36